onsdag 10 mars 2010

Programmet fuskbyggarna

Jag har sett programmet Fuskbyggarna och inser hur lätt det är att råka illa ut när man bygger sitt drömhus. Vi har inte kollat hälften vad de gjort, utan vi har helt förlitat oss på vad vår säljare Tord Karlsson sagt. Det är på hans rekommendationer vi har anställt David från Detab och Hjältevadshus har valt Skoglunds från Leksand för att färdigställa vårt hus.

Vi är ju ofta in och kollar och det känns gediget det som de gör. När jag har frågat över småsaker som jag har upptäckt har de förklarat och nästa gång har det varit åtgärdat eller bytt. Jag lider verkligen med människorna som råkat illa ut och Sjödahlshus som var med i programmet idag, hade ett hus som vi gillade och var intresserade av. Tack och lov för att vi inte valde dem utan att Tord och Hjältevadshus, som blev vår ledsagare genom processen .

2 kommentarer:

  1. Kan vara något för ert nya hus
    www.fasadsiffra.se

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag bloggar på www.byggbloggen.net och undrar om du vill byta blogglänk med mig? Bloggen handlar om mina tankar som vd för ett byggföretag. Bloggen är ganska ny och kommer att vara en blandning av tips för hemmafixare och kritik av hur byggbranschen fungerar. Skriv gärna en kommentar på min blogg om du kan tänka dig ett länkbyte (www.byggbloggen.net). Mvh Nils

    PS. Jag har nyligen skrivit en debattartikel på Newsmill, http://www.newsmill.se/artikel/2010/03/18/stall-storre-krav-pa-hantverkarna

    SvaraRadera